TORSDAG, FREDAG, LÖRDAG OCH SÖNDAG

Hej, och välkomna till min helhelg-redovisning. Här kommer den. Helgens händelser och bravader vecka 42.
TORSDAG
Nu kanske ni tycker att jag är helt pundad och lika glömsk som en kossa men jag vet att jag gjorde ett inlägg i Torsdags men anledningen till att jag skriver om Torsdagens händelser igen är den att det jag skrev stämmer inte alls med vad som egentligen hände. Eller inte till en viss del iaf. Jag slutade vid 14.00 gick till mamma som ni tidigare har läst, mormor och morfar kom och hämtade mig vi åkte hem till dom och så den biten haha. Sen ringer mamma och talar om att hon åkte från stan då var klockan 19.00. Bara några minuter efter hon hade åkt börjar det störtsnöa. Mormor blev hypernervös bara för att mamma inte hade några vinterdäck på. Vi ringer till henne igen och hon svarar inte. Mormor blir ännu mer nervös men tillslut står mamma utanför dörren. Bilen är helt igensnöad och det tog ungefär 40 minuter mellan Borås och Dannike (det brukar ta 20 minuter haha). Mamma säger att hon vägrar köra hem i snön så vi fick sova hos mormor och morfar den dagen. Det bästa med att sova där är att man alltid sover så skönt och så får man alltid så god frukost haha. Vi gick och lade oss ungefär vid 22.00 snåret. Såhär såg det ut när vi vaknade på fredagsmorgonen:
FREDAG
På morgonen körde mamma in mig till stan och jag började med mina vanliga rutiner. Jag fick gå hem vid 15.30 för att jag skulle hinna med en buss till U-hamn där vi på Tingsholm hade konsertövning. Det gick bra och det var grymt roligt att sjunga med komp till. Vi åkte Hem med 20.15 bussen. Sov hos mamma natten till Lördag.
LÖRDAG
Vid 09.00 kom pappa och hämtade mig och Simon. Vi skulle nämligen in till Jönköping. Pappa släppte av mig och Jeanette på A6 medans pappa, Simon och våran granne begav sig till Elmia för jordbruksmässa. Vi gick både inne på Köpcentret och på IKEA. Hittade lite saker på båda ställena. Åkte hem vid 15.30 tiden, stannade och åt lite och sen hem och gosa ner sig i soffan med familjen.
SÖNDAG
Upp vid 10.00 och iväg på även en konsertövning som i dag tillbringades i Åkerhult. Det gick fint det med. Hem och direkt ut i hagen för att jaga kossor. Fy, ibland är de inget vidare att bo på landet. Nu sitter jag i köksfönstret och funderar på fall jag skulle börja öva till morgondagens psykologi prov, åt helsike med det. Jag får nog ta och göra det. Ha det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0