Chockad

Tänkte berätta lite mer mer om HOMOdagen:
Startade dagen med en föreläsning utav en man som kom ifrån RFSL. Han var dessutom bög så jag tyckte faktiskt det var intressant även ifall jag höll på att somna. Det blir så när man bara sitter stilla i en hel timma. Gick sedan vidare mot klassrummet där vi diskuterade massa olika frågor. Jag tycker människor som inte kan acceptera homo, bi -och transsexuella är helt vrickade i huvudet. Dom är precis som oss heterosexuella. Även dom lever ett helt normalt liv.
Hade sedan frågor -och svarsstund. Där Tage som han så fint hette svarade på så många frågor som han hann med.
Väl hemma från skolan så kommer pappa upp för trappan och frågar mig ifall det varit några bögar på skolan i dag. Jag svarade att det var en bög som höll i allting. Och då vräcker han ur sig att: Vi är la för fan födda till att älska motsatta könet, bögarna borde skjutas. HELT JÄVLA DUM I HUVUDET ÄR HAN! Blev så chockad och arg så jag började grina. Kan inte fatta hur mycket äckligt hat det finns i vissa människor. Trodde faktiskt aldrig pappa hade kunnat säga så. USCH! Nu tänker jag inte prata med honom mer denna veckan...
Jag tycker att folk ska få leva som dom vill. Våga vara dig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0