ONSDAG

Hej, det är Onsdag och första dagen i Sverige på över en vecka. Har varit med om sex helt otroligt underbara dagar nere i Side i Turklandet. Vi har hunnit med en massa olika saker. Shoppat, ätit, flugit fallskärm, badat, solat, druckit, badat lite till och som sagt jag personligen har hunnit med att fylla 17 hela år. Ett riktigt skit år med en lång väntan på körkort och krogen.. Jaja, jag är en riktigt yngling haha. Ne, tillbaka till själva resan nu då. Tänkte jag skulle försöka berätta en lång historia ganska kort. 

Flyget ifrån Sverige lyfte ju 16.30 som ni kanske läste i mitt förra inlägg. Mådde yberdåligt på vägen ner men det lugnade ner sig när vi klev av flyget i Antalya. Efter en 4 timmars lång flygtur var det dags för buss i 1 timma. Sov hela vägen så det gick la bra. väl framme vid hotellet möttes vi av en chock! Sicket underbart fint ställe (kort finns här nedanför). Helt perfekt ställe att tillbriga sitt höstlov på. Det var lite om ditfärden.

Det tråkiga var eller ne det var inte så tråkigt men vi gjorde typ samma sak varje dag. Gick upp vid halv nio, åt frukost och sen lade vi oss antingen vid poolen eller så åkte vi ner till stranden. Åt lite mat sen hem vid 16.00tiden. Gjorde oss klara för att gå ut o sen hem och sova vid 23.00tiden. Vill ni veta detaljer RING 25-545154554845 haha. SHIT så jag ä tjecker! Det finns faktist en dag som jag vill berätta om i detaljer och det var min födelsedag, här kommer den:

Lördagen den 6 November 2010. Vaknade av att någon idiot stod och knackade på dörren vid 08.15. Alla andra "sov" trodde jag så jag täkte att jag får la gå upp och öppna och så vad det var för hjävulsstyr som pågicks här. Öppnade dörren och samtidigt hörde jag hur det kom någon bakom mig. I dörren står en hotellturk med en stor bricka med frukost och sjunger " ja må du leva" och bakom mig står pappa, Jea och Simon och filmar. Ja, det var ju inte direkt vad man väntat sig, om man säger så. Efter morgonens  bravader och en otroligt god frukost begav vi oss som vanligt till stranden där en överraskning väntade. Jag hade inte en aning om någonting men plötsligt kommer pappa och säger till mig, Simon och Jea att följa med honom. Jag förtod ju att det var något lurt pågång men jag vågade inte gissa vad det var. Så jag följde la så snällt med och rätt som det var stod jag framför en banan-båt. Fan va roligt tänkte jag. Men tydligen visste jag inte vad som stod på, Jag skulle flyga parasailing. Alltså fallskärm efter en båt. Asså jag måste berätta att det var det grymaste jag någonsin gjort och den bästa födelsedagspresenten som jag någonsin fått. 180 meter över havet var vi, det var obeskrivligt häftigt! Man måste typ uppeleva det för att man ska förstå. Efter de upplevelsen var alla jätte trötta och jag var fortfarande chockad. Vi gick hem till hotellrummet och lagade oss egen mat den kvällen. Somande jätte tidigt. De andra dagarna var också jätte bra men Lördagen var verkligen något spreciellt.

Handlade faktist en hel del kläder och smågrejer där nere:
* 3 adidaströjor (en till mig, en till Johanna och en till Sara)
* 3 ybersnygga ringar (fick utan Simon i födelsedagspresent)
* Converseskor (fick utan Jea i födelsedagspresent)
* Conversetröja
* BjörnBorg trosor
* typ 8 par sockar
* väska (till mamma)
* massa armband
* plånbok
Ja, det var nog det, men det räcker gott till haha.

Tänket jag skulle berätta lite om hemresan också. 
Gick upp vid 07.45 tiden. Packade klart det sista och sen ut till bussen som skulle gå 09.20 ifrån ingången av hotellet. Det var riktigt sorligt att lämna det härliga vädret och min goa säng som jag hade spenderat 7 nätter i haha. Jaja, skit samma. Var iaf framme på flygplatsen i Antalya vid 10.30 tiden Då skulle vi checka in våra väskor coh pasera 81516 olika passkontroler och såndär skannerdörr man går genom. Det avr ett jäddra tjöt. Vid 11.30och åt vi lite sen vid 12.00 tiden fick vi gå in i flyget. Flyget var grönt och coolt haha men väldigt trångt måste jag säga. Flygturen gick bättre än väntat, mådde bra hela vägen. Landade i ett snöigt och förjäddrigt Sverige vid 16.10 tiden och gud in i hellskutta så kallt det var. Hade ju inte direkt anpassat kläderna efter svenkt väder kände jag haha. Ut i bilen och sen far vi hem till Hulared och nu sitter jag här vid datorn och kollar fall det hänt något toligt på facebook men det verkar det inte ha gjort tycker jag.

Lite poängsättningar på olika grejer som fanna här nere och som jag var med om på min resa:
Maten nere i Turkiet 2,5/5
Maten på flyget 4/5
Hotellet 5/5
Flygturen 3/5 
Stränderna 3/5
poolen 5/5
Hotellet 5/5
Sängen 5/5
Priser 4,5/5 (PRUTA KALLAS DET!)
 
Nehe bilder var det med ja: här kommer dom. Vi hörs la. Ha det




















 

Kolla faacebook ist!
HÄÄÄÄR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0