LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGFREDAG

Alla vet vad det är för dag i dag?! Ja långfredag och varför firar vi långfredag?! Jo var det bara för att det tog så förbaskat lång tid för Josef och Maria att ta sig till jerusalem? Eller har denna dagen fått sitt namn efter jesus. Kanske var det så att detta lilla gossebarn var 1,5 meter när han föddes och där efter har denna dag uppkallats... Ne, ren fantasi. Om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte varför vi firar påsk.. Jaja, folk kanske tycker detta hör till allämbildningen men då är det ju bara att erkänna att jag inte är allmänbildad:)
Kom hem fån Dannike/Gällstad för ungefär 1,5 timma sedan. Har som sgat sovit hos mormor och morfar i natt men deT visste la redan ni som följer mina blogg i det textade formatet. Ja övningkörde från Dannike till Gällstad och från Gällstad till Dalstorp. Stoppet i Gällstad var pga av skobrist så både jag och Simon fick med oss var sitt par hem. Bror min köpte även en tröja. Nu sitter jag i soffan. Har precis städat i mitt rum. Där hittade jag mycket roliga saker. Bla. Den vita tröjan man har på sig några dagar före man slutar 9:an haha. Grymt roligt och kollade vad alla skrev då. Blir snart overdriving (övningköra på svengelska) till Hulared där jag ska spendera kvällen tillsammans med pappa, våran granne och ev Simon. Hörs kanske kanske senare ikväll. Ifall jag orkar vill säga:)
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0