polis

ni kanske tycker att jag ändrar mig hela tiden. precis som frisör så har polisyrket alltid varit ett intresse. läste lite om vad som krävs för att kunna bli polis

·         Svenskt medborgarskap

·         Lämplig för polisyrket (personliga
egenskaper och laglydnad)

·         Fylla lägst 20 år under antagningsåret

·         Körkort för bil (B-behörighet)

·         Normal fysiskt förmåga (Du får inte
lida av kroniska sjukdomar eller ha sådana
belastnings- eller förslitningsskador som kan komma
att försvåra dina möjligheter att fullgöra polisyrket.)

·         simkunnighet

·         fullgod synskärpa

·         normalt färgseende

·         fullgod hörsel

·         Grundläggande behörighet för högskolestudier

·         Särskild behörighet (lägst G) i Svenska B, Historia A, Samhällskunskap A

·         Högskolaprov eller högskole-/universitetspoöng

 

ganska höga och mö krav men om man verkligen vill satsa på något så är det nog värt det. tankarna om vad jag ska bli håller just nu på att flyga omkring i mitt huvud. först ska jag klara 1,5 åt till i grundakolan sen efter det så får man la se vad intresset lutar emot.

 

ikväll blir det lungt! sitta hemma med gosemamma och äta tacos och dricka PEPSI! nästa helg blir en riktig fotbollshelg. STT väntar. hör av er ifall det är något. PUSS



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0