Åska+bal= kvällens bravader

Klev precis innanför dörren efter en kortdag i skolan. Åkte in vid åtta, väl inne fick jag reda på att vi inte hade någon idrott. Great! vid halv tio hade vi svenska. Vi fick glass och pratade lite om vad som händer i Svenska B nästa år. Sen vidare till sista "seriösa" lektionen på hela denna terminen, samhäll. Där gjorde vi precis som vanligt nutidkryss. Gick sedan och åt, tog tio tolv bussen till Limmared där farmor stod och väntade på mig. Åkte hem och nu sitter jag här..
..försöker förstå att jag gått genom mitt andra år på gymnasiet och bara har ett kvar. Jätte tråkigt fast ändå jätte skönt!:) Men detta året ska bli det bästa precis om jag nämde i gårdagens inlägg..
Sitter också och funderar på vad jag ska ha på mig till kvällen. För er som inte visste så är det bal på Torpa för alla utgångselever som går på Tranemo Gymansieskola i dag. Jag, Anna och många fler ska hjälpa till och då vill man ju vara finklädd. Tror det får bli höga svarta shorts med en instoppad vit blus. Japp, så får det blir. Eftersom vi ska servera så får det bli uppsatt hår. Får se hur jag fixar det sen:). Balen äger rum vid Torpa stenhus, start vid 17.00. Kom och kolla på alla vackra par! Ta med paraply för säkerhetsskull, hörde att det skulle dra in värsta ovädret under kvällen??!!
Hörs senare! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0