X-factor

Bestämde mig för att anmäla mig till x-factor förra måndagen (6/2). Redan då visste jag inte riktigt vad jag höll på med. Jaja, lästa iaf genom tävlinreglerna och kom fram till att jag inte får sjunga acapella. Jag var alltså tvungen att fixa back track. Började fråga runt om hjälp och tillslut fick jag napp. Juan (musiklärare i skolan)kunde som tur var tillslut hjälpa mig. Det kändes bra och CD-skivorna blev precis som jag ville. Så jag skulle vilja tacka Juan för all hjälp!

Gick upp vid klockan 06.00 i fredags morse. Fixade iordning mig och satte mig i bilen som skulle rulla mot göteborg och Skandinavium. Jag var inte så nervös som jag trodde att jag skulle vara. Väl framme i Skandinavium fick vi ställa oss i en megakö men den blev faktiskt bara längre och längre ju närmare visarna kom 08.00. Tillslut var hela byggnaden ful av massa viljor och tankar. Tanken på att stå i final i x-factor.

Nu väntade 5 timmars uppsjungning och väntning. Väntan på att få komma in till juryn och sjunga. Plötsigt var det min tur. Jag fick gå ner i källaren tillsammans med 9 andra nervösa kroppar. Jag hade fått nummer 0319 på min handled. Vi fick sjunga i tur och ordning.

Nu var det min tur på riktigt. Jag klev in och missade första tackten i låten. Där var allt förstört och kört. Det var ju kul så länge det varade. Jag fick en röd lapp där det stod "Du var tyvärr inte gått vidare osv."

Så såg hela min fredag ut. Jag fick se både tårar och skratt. Vilket rabalder!

Till sist skulle jag vilja säga att jag är stolt över mig själv som har provat på detta. Det var roligt! (Bilder kommer in på bloggen senare).


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0