Varför dricker jag inte alkohol?

Det är många som frågar mig om det här med min nykteritetstid. Varför och hur jag klarar det och grejer? Nu ska ni få reda på allt tänkte jag.
Allt börjarde innan jul då jag på en fotbollsträning fick en boll rätt i ansiktet. Åkte då på en rejäl hjärnskaknig! Som ni alla vet så ska hjärnskaking läkas genom att vila från träning och allt. Tydligen vilade jag inte tillräckligt länge och bra. Min hjärna hann la antagligen inte med i det jag gjorde och små smällar fick jag säkert mot huvudet. Det gjorde ju inte saken bättre. Några veckor efter jag hade fått hjärnskaknigen och efter jag börjat träna som vanligt så får jag ett krampanfall tidigt på morgonen och får akut åka i till sjukhuset i ambulans. Där fick jag ligga över natten. Pappa kom och hämtade mig senare den dagen. Nu genomgår jag olika prover och grejer. Vad händer egentligen, vad berodde allt på?
För typ en månad sedan var jag och röntgade min hjärna och det visade negativt (alltså inget fel). Nu väntar jag på att få komma på ett EEG-test (man kollat nervsystemet i huvudet). Medans jag genomgår dessa olika steg så får jag inte dricka alkohol och inte köra bil. (Där har ni anledningen till att jag inte dricker alkohol). En fylla kan riskera krampanfall igen och då får jag inte köra bil eller dricka alkohol på ett år.
Folk undrar även hur jag kan klara mig utan alkohol när man t.ex. ska ut på krogen med sina vänner? Alltså det är inga probelm, visst blir jag sugen på en drink men det är värt att hålla upp för att bli frisk! Jag har lärt mig att man kan ha roigt utan alkohol också hihi
Så den 29 April får jag börja mitt nya riktiga liv igen. Jag längtar så sjukt mycket efter körkort nu!
Hoppas ni fått svar på det ni ville!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0