Minnesvärda dagar och upplevelser i mitt liv

En nykter och skitskoj vecka nere på Glommenfestivalen i Falkenberg tillsammans med Sandra Öberg. Några av de bästa dagarna i hela mitt liv. Vi var bara så crazy och hade så grymt skoj utan alkohol i kroppen. Vi dansade och träffade mycket roligt folk! Fina minnen med en saknad vän, Sandra Öberg.
Hittade tyvärr ingen bild från det året så det fick bli ifrån ett annat år, som även det var grymt roligt! (Dock MED alkohol, hihi)
 
F17-laget som vi hade i Nittorp ett tag. Vi var grymma och vann typ varenda match vi spelade, motspelarna var livrädda för oss. De förberedde sig på att komma till Nittorp och åka hem med en förlust. Vi hade även sådan sammanhållning. Alla pratade med alla och man kunde verkligen vara sig själv i den gruppen. Vi var grymma och det får vi inte glömma av! Bilden nedanför tas några timmar före i åkte ur Gothia cup, på straffar (kvartsfinal, har jag för mig att det ar). Även det var en händelse som man aldrig glömmer. Alla var ledsna och den kvällen kunde man nog samlat tårar till en sjö. TACK alla braiga tjejer som gjorde den tiden till en jättebra fotbollstid.
 
Och så förstås midsommar 2012. Dagen då jag tilsammans med Rebecca Ontero och Irländarna kom ner till Varberg var det jättefint vädet. Jag visste redan då att denna midsommaren skulle bli en av de bästa
 i hela mitt liv. Det fina vädret försvann men lusten till att ha riktig skoj fanns fortfarande kvar. Att käka färskpotatis och sill var väldigt gott just detta år. Kransen var inköpt och då var det bara något som saknades, Sara Jansson. Kvällen startade och det blev bara bättre och bättre. Tack underbara vänner/ thank you wonderfull friends!
 
Konsert 2010, baserat på Frida Alexanderssons skolarbete. Detta var något så otroligt roligt. Vi hade riktiga rep och replokaler med trummer, gitarr och grejer. När konsertdagen väl var kommen visste man inte vad man skulle göra. Man var så nervös men allt blev bara så suveränt tillslut. Jag vill göra om det, kanske tyvärr inte fungerar med samma människor igen men ni ska vet att det var en upplevelse för livet. Tack till Frida som vågade utmana oss ungdomar på något sådanthär.
 
 
Balen 2012. Hår, smink och klänning var fixade. Allt var perfekt. Skumpan sprutade innan limousinen till Torpa stenhus rullade iväg. Människorna i bilen var perfekt klädda och där satt jag med min blå klänning och ett jättefint blomarmband som jag fått utav min balpartner, Jesper Johansson. Nerverna kom aldrig fören jag var påväg upp på gången. Klänningen fastnade undet skorna och jag trodde flera gånger att jag rev sönder den. Runt mig och Jesper stog flera hundra människor, endel tog kort och andra bara kollade. Gud, vad spännande det var! Detta hade man drömt om i så många år och så plötsligt gick drömmen i uppfyllelse. Kvällen blev bara bättre och bättre. En helt oförglömlig kväll!
 
Gothia cup 2008. Ett grymt fotbollsår tillsammans med F17-lag.Sånt grymt gäng och hur kul hade vi inte? Har aldrig haft så roligt då! Man ville spela fotboll hela tiden. Som ni kanske läst förut så åkte vi tyvärr ut i kvartfinalen på straffar. Många tårar och ledsna miner den kvällen och den veckan. Både från spelare och ledare! På bilden nedanför ser vi mig och Kristina Josefsson.
 
Ett fullbodat HP09. Med och motvindar, det är ju det vi har varit med om. Men jag tycker om er alla, ni har varit helt underbara under dessa tre år som jag fått lära känna er. Dock tappade vi två medlemmar på vägen av olika anledningar och kunde därför inte fira studenten med ett allihopa i HP09, det hade jag velat uppleva. kärlek till er min kära klass!
 
Midsommar 2010. Inga fler kommentarer. Ni som var med förstår vad jag menar.
 
Backenfesten 2011. En grym kväll med god dryck, bra umgänge och bra musik. Det regnade men vem brydde sig när man kunde gå omkring med en systembolagspåse på huvudet.
 
 
Semester i Ystad tillsammans med Simon, mamma, mormor och morfar. Några underbara dagar med människor som jag älskar väldigt mycket. Vädret var bra och vi var aktiverade verkligen hela tiden. Vi "gick i Wallanders fotspår" och vi spelade minigolf. En semester som jag gärna gör om!
 
Turkiet 2010. En semester tillsammans med Simon, pappa och Jeanette. En vecka full med sol, bad och aktiviteter. Vi flög parasailing, typ fallskärm efter båt. Det var grymt att se turkiets stad, Side ovanifrån. Jag har aldrig gillat höjder men nu gör jag det. Helt underbart. Denna veckan njöt man verkligen av att man levde. Här är en bild på mig och Simon och i bakgrunden ser vi hur en solnedgång kan se ut i Turkiet. Vackert!
 
 
Nittorps IK. En klubb fylld med aktivitet, gädje, problemlösning och utmaningar. Denna förening gör mig så glad och motivation till att träna. Ibland blir man besviken men det blir man la på allt. 
Fotboll är bra!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0