Mina Smoothie

Det är många som undrar hur jag gör mina smoothie så fina och inbjudande. Detta glädjer mig jätte mycket ska ni veta! Självklart vill jag dela med mig av de kunskaper jag har så, här kommer lite tips och trix i bilder och text.
 
Börja med att häll i de ingredienser du vill ha i din smoothie, idag har jag frusna hallon och oskalad mandel. Frusna bär ger mer glasseffekt och det just därför jag vill använda det i mina drinkar. Vad det är för bär spelar ingen roll egentligen. (Frys en banan eller ett äpple dagen före du ska göra din smoothie och används det, jättegott!)
Häll sedan mjölk eller någon slags av yogurt i samma bunke som övriga ingredienser. Ju mer vätska du ar destu lösare smoothie får du. Vill du kunna dricka smoothien genom sugrör så rekommenterar jag endast mjölk då det inte fastnar i sugröret. PLING!
Mixelimixa som jag brukar säga, Mixa ihop allt till en gegga, justera tjockleken på drinken  med hjälp av mer frusna bär eller yougurt.
 
Häll sedan upp det i ett passande glas. Som du kanske ser på bilden ovan så är det ju absolut inget som man skulle vilja äta, vilken sörja. MEN.....
...Dekorerar du det fint och sätter i en sked att äta med så ser det helt plötsligt jätte inbjudande ut. Idag lade jag på två frusna hallon och några hackade oskalad mandlar. Visst blev det fint? Så tänk på det, ju finare färg, glas, sked och dekoration man har. Ju godare blir det att äta den. MMMM... Nu ska jag mumma i mig min goding! LYCKA TILL!

Kommentarer
Postat av: sahra

Hörru, är det tillåtet att beställa en sån här goding eller ska du ha alla för dig själv? Ser himmelsk ut.

Svar: Det är faktiskt jättegott och jätteenkelt. Prova själv! :)
Sandra Lundgren

2012-09-06 @ 22:09:26
URL: http://saahra.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0