Skitlöner

Dagen har bestått av diskande, stekande, springande, bärande och lyft. Riktiga jävla skitlöner för så mycket slit både psykiskt och fysiskt. Vad hade folk gjort utan oss restaurangarbetare?! Jo, de hade inte kunnat mätta sina magar när de inte orkar laga egen mat, de hade inte kunnat sitta och ta sig ett glas iskallt vitt vin på en uteservering, de hade inte kunna bjuda sin älskade på en bulle och en kopp kaffe. HELT SJUKT! Åtta timmar för en industriarbetare är helt normalt, visst kan man känns en liten smärta i fötterna ...MEN åtta timmars arbetande för en restauranganställd är döden. Rygg, nacke, händer och fötter. Värker, svider, flagar och dör! Tycker ni jag klagar så prova arbeta så själva, usch! MEN... Fan va roligt det är. Det är verkligen det roligaste man kan göra. Få tillfredsställa människor magar och att få stå vid spisen och lära sig något nytt varje dag är en upplevelse. En upplevelse man tar med sig hela livet!

Över till annat:
Något annat/annan som också är väldigt bra. Min norske vän, man blir bara så super glad när hon ringer. När man får göra hennes röst och hennes livsstil där borta i Oslo. MEN..jag saknar att inte bara kunna gå bort till henne och tjöta lite skit. Jag vill ha dig här hemma så vi kan ta våra promenader runt dalstorpssjön!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0